Organizacja firmy sprzątającej mieszkania i domy

Jedną z popularniejszych firm jakie ostatnio powstają są te o profilu porządkowym. Wiele osób znających się na tej konkretnej pracy, niestety nie ma wielkiego pojęcia o prowadzeniu biznesu od strony organizacyjnej. W serii artykułów postaram się poruszyć kilka istotnych aspektów związanych z niezbędnymi czynnościami do uruchomienia sprawnie działającej firmy sprzątającej.

Odpowiedni pojazd do firmy

Sprzątanie kuchni - mieszkaniaJaki samochód do pracy? Dla wielu osób samochód jest codziennym narzędziem wykorzystywanym do pracy. W takich sytuacjach osoby te nie mogą sobie pozwolić na wystąpienie jakichkolwiek awarii, które to wykluczą jest z obiegu. Auta te narażone są paradoksalnie na zdecydowanie częstsze ich występowanie, a to ze względu na licznik przemierzonych kilometrów. Kiedy to samochód traci swoją młodość i coraz częściej mamy z nim problemy – warto jest się zastanowić nad wymianą tego modelu na coś nowszego.

Prowadząc własną firmę pomyśleć powinniśmy nad możliwością korzystania z dobrych ofert na kredyt samochodowy . Koszta te oczywiście wrzucić będziemy sobie mogli w koszta jej prowadzenia. Zanim to jednak przyjdzie nam podjąć ostateczną decyzję co do modelu – dobrze powinniśmy się nad tym zastanowić.

W moim mniemaniu najlepiej przyjdzie nam poczynić, kiedy to przed wybraniem się do jakiegokolwiek salonu motoryzacyjnego, jasno postawimy sobie kryteria, które to będziemy chcieli spełnić. To przecież oczywiste, że skoro do pracy potrzebny jest nam pojemny VAN, to nie zainwestujemy naszej gotówki w jakikolwiek kompakt, czy też w auto typu kombi. Widząc jednak ten ogrom różnych modeli możemy popaść w ogłupienie.

Sprzęty do biura – pieczątka

Firmowa pieczątka – niby szczegół, a jednak bez niej ani rusz. W naszym kraju co prawda nie ma żadnych przepisów nakładających na przedsiębiorców obowiązek jej posiadania, nie mniej jednak w praktyce ciężko się bez niej obejść. Ze zrobieniem pieczątki nie ma obecnie najmniejszego problemu – mnóstwo jest zakładów oferujących usługi w tym zakresie. Aby mieć pewność, że na pieczątce nie znajdą się błędy, warto do takiego zakładu zabrać ze sobą firmowe dokumenty. Poza tym łatwiej się też domagać bezpłatnego skorygowania niewłaściwych informacji.

Co musi się znaleźć na pieczątce? Oczywiście podstawowe dane przedsiębiorstwa takie jak jego nazwa i adres, a ponadto numer REGON. Najczęściej umieszczany jest również NIP. Cena pieczątki jest uzależniona od wielu czynników – kształtu, wielkości, koloru tuszu, ilości znajdujących się na niej wyrazów etc. Najprostsza pieczątka to wydatek rzędu ok. 30 zł. Do kompletu wskazane jest od razu zamówić firmowe wizytówki – nie jest to duży koszt, a co do tego, jak bardzo przydają się wizytówki nikogo specjalnie przekonywać nie trzeba.

Powyższe rady przekazane zostały przez firmę sprzątającą domy i mieszkania w Szczecinie.

One Reply to “Organizacja firmy sprzątającej mieszkania i domy”

  1. Trzeba uważać kogo się wpuszcza do domu i zleca sprzątanie. Prowadzę legalną firmę i zatrudniam sprawdzonych ludzi – rzetelnych i uczciwych. Niestety nie raz podczas rozmowy telefonicznej potencjalny klient zwraca mi uwagę, że mam za wysokie stawki i on z ogłoszeń na olx znajdzie sobie kogoś tańszego. Nawet z nim nie dyskutuje – prozę bardzo droga wolna. Masę ogłoszeń to pracujący na czarno ludzie nie odprowadzający podatków. Do tego nie ma gwarancji, że w domu nie zainteresują się tym co nie trzeba….

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *