Copywriter – pisarz czy rzemieślnik?

Pisarz kojarzy nam się z wielkimi dziełami i bestsellerami, o które czytelnicy wręcz biją się w księgarniach. Ranga rzemieślnika pisarskiego jest o wiele niższa, choć on przecież też tworzy, to jednak literatura piękna, dramat i liryka nie mogą być porównywane bynajmniej z tekstami reklamowymi.

Rzemieślnikiem pisarskim można śmiało określić osobę tworzącą między innymi teksty reklamowe. Copywriter, ponieważ właśnie taką anglojęzyczną nazwę nosi ten zawód, musi charakteryzować się umiłowaniem pisania, kreatywnością, nieszablonowością w swoich tekstach, słowem – warsztatem pisarskim. Jednocześnie ma on bardzo trudne zadanie do spełnienia, bowiem musi tekstem zachęcić czytelnika chociażby do skorzystania z oferty produktowej lub usługowej.

Nie tworzy on bynajmniej wzniosłych, górnolotnych tekstów, które mają wzruszać albo wywoływać inne, głębokie emocje. Aczkolwiek, nie należy przy tym zapominać, że teksty pisane przez niego mają spowodować określoną reakcję u czytelnika. Trudno jednoznacznie określić, czy copywriter jest bardziej pisarzem, czy może jednak rzemieślnikiem.

Dodaj komentarz