W prawie każdym programie partnerskim o tematyce finansowej około 50% kampanii to pożyczki pozabankowe. Oczywiście bardzo wysoko oprocentowane i ogólnie drogie. Na pierwszy rzut oka nasuwa się pytanie, kto z takich ofert korzysta. Otóż zdziwilibyście się jak wielu ludzi. Mimo, że to moim zdaniem absurdalne – brać tak drogie pożyczki.

Około 20% z tych firm pożyczkowych oferuję pierwszą pożyczkę za darmo dla nowych klientów. Teoretycznie kampanie tych firm powinny być skuteczniejsze. W zasadzie jest to już znacznie lepsza opcja niż te długookresowe pożyczki na bardzo wysoki procent. W przypadku darmowej pożyczki klient, jeśli pierwszy raz korzysta z danej firmy może pożyczyć pieniądze całkowicie za darmo pod warunkiem, że odda w terminie. Wtedy oddaje tyle ile pożyczył. W innym wypadku pożyczka przestanie być darmowa, a co za tym idzie stanie się po prostu bardzo droga. Jednak oferta takiej pożyczki wydaje się dość kusząca, gdy wiemy, że będziemy mieć pieniądze na spłatę w terminie. Dlatego założyliśmy, że te kampanie z pierwszą pożyczką za darmo będą cechować się większą walidacją. Jednak nasze testy tego nie potwierdziły. Przy czym w przypadku poszczególnych kampanii rozmieszczonych na różnych strona internetowych jest zbyt wiele zmiennych, by wyciągnąć jakiś miarodajny wniosek na ten temat i określić, które są lepsze.

Na pewno te drogie ratalne mają wyższe stawki, bo i zyski dla firm są znacznie wyższe. W przypadku promocyjnych pożyczek za darmo jedyny zysk dla firmy to aspekt marketingowy, chyba że klient nie spłaci w terminie.

Na jakie strony nadają się takie programy partnerskie?

Na pewno na te o tematyce finansowej, ale też nie wszystkie. Jeżeli posiadamy portal, bloga lub stronę o ogólnej tematyce związanej z finansami to nie koniecznie naszego użytkownika interesują pożyczki tego typu. Lepszą walidację uzyskamy zapewne w przypadku stron stricte o pożyczka i kredytach. Problem jednak polega na tym, że są ich już tysiące i przebicie się graniczy z cudem.

Czy warto stosować te kampanie?

To zależy… Jeżeli nasza witryna ma mało treści związanych za kredytami i pożyczkami, to raczej nie możemy liczyć na dużą liczbę konwersji. Dla testów próbowaliśmy zamieszczać również te reklamy w serwisach o innej tematyce i skuteczność była praktycznie zerowa. Z kolei w sieci jest masa stron o pożyczkach i chyba tylko w takich witrynach sprawdzą się tego rodzaju programy partnerski. Niestety jak już wspomniałem przebicie się na tym rynku jest wyjątkowo trudne ze względu na olbrzymią ilość stron w sieci. Ogólnie branża finansowa uznawana jest za jedną z trudniejszych i najbardziej konkurencyjnych na rynku internetowym.

Przykłady zastosowania i kampanie Vivus Lednon Filarum ExtraPortfel Wonga Ferratum itp.

Wśród najbardziej popularnych firm i najbardziej rozreklamowanych, które można wymienić na pewno:

  • Vivus
  • Wonga
  • Lendon
  • Filarum
  • Extra Portfel
  • Ferratum Bank i KasaTAK, Ekspres Kasa
  • NetCredit
  • Pożyczkomat
  • Smart Pożyczka
  • i wiele innych

Aktualnie oferowane przez te firmy pożyczki w promocji dla nowych klientów. (Oczywiście te oferty się co jakiś czas zmieniają).

Firma Kwota maksymalna Okres spłaty Koszt przy spłacie w terminie
Vivus 3000 zł 30 dni 0
Wonga 1500 zł 60 dni opłata 10 zł,
oprocentowanie: 0
Lendon 2500 zł 45 dni 0
Filarum 1000 zł 30 dni 0
Ekstra Portfel 2000 zł 45 dni 0
Ferratum Bank i KasaTAK, Ekspres Kasa 1500 zł 30 dni 0
NetCredit 3000 zł 30 dni 0
Pożyczkomat 1500 zł 30 dni 0
Smart Pożyczka 1000 zł 30 dni 0

Jedne kampanie są lepsze inne gorsze. Poniżej podam Wam jeszcze kilka linków przykładowymi artykułami z opiniami pożyczek, w których znajdują się reflinki do wniosków o pożyczki.

Pożyczka Lendon + opinie o Lendon
Ekstra Portfel + opinia o Ekstra Portfel
Vivus: opinie… opinie o Vivus
Ranking różnych (zestawienie)
Portal o pożyczkach (cały portal)

Pierwsze trzy są w artykułach blogowych w formie opinii o pierwszej darmowej pożyczce, każdej z osobna, Vivus, Lendon, czy Ekstra Portfel. Kolejny to ranking, a ostatni to cały portal o pożyczkach. W różny sposób ludzie stosują te kampanie. Niestety nie pytaliśmy z jaką skutecznością. Z resztą w każdy przypadku i tak trzeba przetestować samemu, bo każda strona internetowa jest inna. Sam rynek jest niewątpliwie trudny.